BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 28 februari 2010

Bok-tips

Älskar att läsa böcker.
Tycker till och med att det ger mig mer än att se en
film eller gå på bio.
En bok triggar igång fantasin på ett underbart sätt tycker jag.
För ganska många år sen så fick jag ett tips om en
kanon bok. Som jag läste från pärm till pärm i "en sittning".

Den besynnerliga händelsen
med hunden om natten.
Av

Mark Haddon.

Säger bara: läs den.

Huvudpersonen i boken har Aspergers syndrom.
Och vi får följa med lite i hands tankemönster.
Kan bara säga att igenkännighets faktorn, när man har ett barn med autism
är väldigt stor... Eller jag kände igen min son med de tankar Christpher brottas med.
Det är mycke skratt men även som föräldrer mycke påminnelser om hur kaotisk deras
vardag verkligen är.

Såg att den finns som pocket-bok nu.
Måste verkligen läsa om den.


Dagens lite "förbjudna" tanke:
Skönt att sportlovet är slut och att det
blir vardag i morgon!

Vi har haft en kanon vecka, men den gråa vardagen
har sin charm.

2 kommentarer:

imse sa...

Tack för tipset! Jag har hört talas om den, men inte läst den.

Nina sa...

Instämmer!
Boken är jättebra OCH det är skööönt med vardag imorrn! :)

Ha det fint!
Kram Nina!