BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 20 februari 2010

Dags att fly landet, del 2


En sak som jag drömmer om, är att nån gång
kunna åka på en utlands resa med Guldklimpen.
Det har ju bara funnits i mitt huvud. Har ju förstått att det
funkar inte att åka ensam med honom. Det krävs väldigt mycke
LOGISTIK och PLANERING.
Och förberedelser. Men som sagt, helt klart nr 1 är att
 man måste vara fler än 1 person.
Kanske kan det vara nåt att tänka på när Guldklimpen blir
äldre och har ett eget boende med egen personal.

Men... MEN idag läste jag en artikel i
om ett företag i Norrköping.
De har speciall anpassade resor för funktionshindrade.

Men som alltid,
smakar det så kostar det.
Men blev väldigt glad över när jag läste att
de hade tänkt till lite.
Det var hämtning från flygplatsen med minibussar.
(de flesta funktionshindrade har svårt för stora folkmängder och
även väntetider är jobbigt för de flesta.)
Man kunde dessutom "hyra" egna assistenter...

Nu vet jag inte hur seriöst det är ... men jag gillar tanken.
Och bara tanken på att kunna åka på längre semester med sonen
gör mig sååå glad.
Den som lever får se.

Eller så kanske jag kan föreslå för AF att det vore ett
kanon jobb för mig!!!
DRÖMMA KAN MAN JU

Deras hemsida:



Ett hopp ut till de okända skulle väl inte skada.
Eller i alla fall drömma om det.



1 kommentarer:

Nina sa...

Men vilken kanonidé! Det måste jag kolla närmare på strax :)

Du kan söka bidrag för sånt om det är ekonomin som hindrar er. Om det är dyrare än en vanlig resa...

Våran tjej har ju assistans och assistansbolaget betalar resan för en extra assistent om vi behöver det. Kan ju oxå vara en idé att kolla upp för er.

Så klart att ni ska försöka förverkliga den drömmen! Det finns lösningar. Lycka till!

Kram Nina!