BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 5 februari 2010

Eye of a tiger

Nu förtiden är det ju bara jag och sonen som bor tillsammans.
Och det har infunnit sig ett lugn som sonen älskar.
Vi har våra rutiner och han har skolan och fritid.
Och en gång i månaden har han sin kortis helg.
Så de mesta rullar på för det mesta.

Nåt som jag har märkt de senaste veckorna är dock att,
det inte är populärt att jag pratar i telefonen.
När sonen hör att mobilen ringer så vill han först veta vem som ringer.
Och när jag förklarar att nu måste mamma svara, så springer han in på rummet
och höjer ljudet på radion eller tv-spelet.
Desamma gäller om vi får besök här hemma.
Nu så har vi inte mycke folk som springer här men,
när Guldklimpen märker att jag börjar sätta igång kaffebryggaren.
Så förstår han att nu får mamma fika sällskap.
Då höjs ljudet inne i sonens rum.
-Varför MÅSTE  XX komma hit?
Är det nån som frågar... hmm, vad svarar man på det.

Jaja, tror att det är nåt övergående. För sonen brukar inte ha svårt för människor,
så länge det inom rimliga gränser.
Just nu väljer jag att tolka det som att han trivs så bra i sin
mammas sällskap! För visst är det väl så?


Tycker det är länge sen jag hade nåt filmklipp här.
Så i dag vill jag bjuda på en som jag älskar som handlar om

Hoppas alla får en super trevlig helg!




1 kommentarer:

imse sa...

Bra film, mycket bra till och med. Tänkvärd!