BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 22 februari 2010

Works for me


Att det ska vara så svårt att ta fram dammsugaren och dansa runt ett varv eller två.
Helt omöjligt att hitta någon som helst energi.
Bara att diska är ett helt dagsverke...
nee, nu skröt jag allt lite.
Dagsverke, snarare ett veckoverke. Om det nu finns nåt som heter så.

Är nog dags för den där diskmaskinen i alla fall...
Har bott i denna lägenhet två år nu, tänk vad tiden går fort.
Ville ju ha en diskmaskin men det fanns inget utrymme för en
golvdiskmaskin. Så det enda hade ju varit att ha en bänkdiskmaskin.
Men det är ju bara sååå FULT.

Men nu känns det ju bara ...
HALLÅÅÅÅ...
Hur snyggt är det med disk som ligger odiskad???

Får nog börja tänka om lite...
eller nån som vill ha en anställning som diskare?
Lite dålig lön men dessto trevligare sällskap.

Inte riktigt sant men

Avslutar med ett litet citat som
är pricken över i:et.

Det är som med magi.
När du lever ensam så
försvinner alla dina
irriterande vanor.
Merill Markoe


3 kommentarer:

Mia sa...

Jag har alltid gillat när folk inte har kliniskt rent. Man får inte dåligt samvete när man hälsar på, och så visar det att "här bor människor som lever sitt liv" (inte bara städar). Men utan diskmaskin skulle jag inte orka, puh.

messan sa...

Lite dammbollar i hörnen får det vara här...i lagom dos:) Diskmaskinen klarar jag mig inte utan.
Ha en fin dag!
kramar

Anonym sa...

Har du hört denna:
Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete.

Sara