BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 23 februari 2010

Då kör vi!!!

Undrar om kirurgerna på US har gått kurs på nätet eller?
Hoppas verkligen inte det.

Nee men, allvarligt så har jag bara hört gott om personalen på den
avdelningen jag ska till.

För alla som inte vet, så ska jag göra en operation för att ta bort
mina äggstockar. Men samtidigt ska jag passa på att ta bort min
livmoder... Tja, vad ska jag ha den kvar liksom.
Har ju blivit påtvingad att hamna i kärringåldern.
Men har inga som helst problem med det. Ganska skönt faktiskt.
Svettas lite, men denna vinter har det ju inte varit nåt problem om man säger så.

Anledningen till denna ganska omfattande operation är ju förstås
att jag inte vill ge Cancern en chans att bita sig fast i mina celler mer.
För om man börjar prata om procent satser så är det ju inte så
muntert prat. Vi snackas 80-90% risk för återfall...
Nu kan jag ju ta ner procent talen lite i alla fall.
Det är så jag resonerar i alla fall.

Det är nog dessa tankar som har gnagt i mitt undermedvetna
de senaste dagarna. Har ju inte varit särskilt stress tålig om man säger så.
Tack och lov har inte Guldklimpen känt av det.
Annars är ju barn väldigt duktiga på att läsa av sina föräldrar.

Den 18 Mars ska jag in på inledande samtal och
lite provtagningar.
Så nu ska jag ta och fylla på med lite positivitet.

Min Gullunge från i somras när vi var i
Gamla Linköping.

2 kommentarer:

Nina sa...

Åh.. Nä, det visste jag inte..
Du skriver väl sen, när det närmar sig, så jag kan tänka på dig?!!
Kramar om!
Nina

Mia sa...

Oj då, en ganska stor operation med andra ord. Det går säkert bra. Jag har opererat bort ena äggstocken för massa år sedan men inte haft några återkommande problem. Håller tummarna för dig, kram