BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 19 februari 2010

Kasta sten i glashus

Kommer säkert att få skit för de här men...
 nåt som har irriterat mig en längre tid är.

Nu kommer värsta bomben.

Kan bara inte med uttrycket:

Fredagsmys
och
Myspys.

Skönt nu var det sagt.
Det är nog nåt fel på mig men..
kan inte med det uttrycket.
För mig står uttrycket Mys
för nåt man gör med sin käresta.
Inte nåt man gör med vänner eller sina barn.
Har jag fel?
tänker jag helt galet nu?

Nu har jag kastat stenen.
Vad irriterar dig?


4 kommentarer:

Mia sa...

Ha ha, min son ÄLSKAR de uttrycken. Han ÄLSKAR reklamen och blir uppspelt som få när det är fredag.HAN ÄR SEX ÅR! Men att använda termen fregagsmys som vuxen, mellan vuxna? Nja, blir lite ansträngt. Nu ska vi faan mysa för det är fredag. Jag kan också störa mig på smeknamn för att amma! Tex tutta. Vad står det för, fattar inte varför det stör mig men....du frågade och då kom jag på det;-)
Kram

Anna sa...

Jag kan reta mej på folk som säger: Hur är det? och sen bara pratar på...dom skiter helt i hur man mår, dom säger det som en hälsningsfras. Men fredagsmys gillar jag oavsett om det är med älsklingen eller barnen eller bara med mej själv, då går det åt lite mera godis bara! Kram på dej och ha en trevlig fredagskväll!

Nina sa...

Jag tycker nog man kan mysa på många sätt. Fast det måste ju inte vara på just en fredag :) Jag skriver ofta på fb typ "Nu ska vi ha måndagsmyyyys" ;) Fast idag är det ju fredag och ikväll tänker jag mysa framför teven med lite vin, om allt flyter som det ska här hemma!
När min dotter vill sitta bredvid mig i soffan och titta på tv, så myser jag! :)
Fast det är ju olika det där, hur man förknippar ord.

Kram Nina!

Okki sa...

Det är ju olika vad man förknippar med ord... intressant de där.
Vet inte vad det är att jag har hakat upp mig på ordet "mys". Kanske är det det att jag är så "not happy" med mitt singel-liv just nu.

För tillfället förknippar jag mys med kel o gos.. kanske. Och det gör man ju med sin partner. Eller med sig själv... hehe.. ne, nu ska jag inte vara såå ful i mun.
Bara lite fredags tankar från mig o mitt "vill-hitta-kärleken"-snart.

Trevlig helg