BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 23 februari 2010

Huvudet och kroppen hänger inte med i svängarna.

I dag har varken kroppen eller huvudet hängt med i svängarna.
Och nu när vi har sportlov så går det ju inte ens fort i svängarna.

Tror nog de flesta har varit med om att man har gått tillbaka till ett
rum för man glömde vad man skulle hämta.
Och när man går tillbaka, som hos oss idag, till köket. Då oftast kommer
man ju i håg vad man skulle ha.
Detta gjorde jag idag typ 4 ggr.
Kom äntligen mig för att diska.. hehe
Det var liksom ett måste, fanns inga rena drickglas kvar.
Men eftersom det var så mycke disk så diska jag lite i taget,
och sen så strök jag mina vår-gardiner under tiden disken torka.
För att sedan diska nästa omgång.. ja, du fattar va?
det var mycke mycke disk

Skulle fortsätta med strykandet,
och trodde i min enfald att jag hade tagit med blomsprutan till
vardags rummet där jag höll på o strök.
Men det hade jag ju glömt.
Ut i köket o hämta den.
Och när jag kommer till köket kommer jag på att jag är törstig.
Dricka lite vatten...
ja visst ja, jag skulle ju styrka..
Ut till vardagsrummet...
men hallå, kommer då på att jag glömde nåt i köket...
Vad var det???
Så höll jag på typ i en kvart.

Tror du man blir trött på sig själv...
nee inte ett dugg.
Helt normalt beteende???
Skulle-inte-tro-det.

Då och bara då, känns det helt ok att
lever som singel.
Hade jag haft en sambo så skulle han med all
SÄKERHET ringt psyk-akuten ( om det nu finns nåt sånt)


De senaste månaderna har inte jag tyckt att det har varit vidare
kul att vara ensamstående.
Har framkommit av mina inlägg?.. kanske om man läser mellan raderna.

Snarare har det ju varit väldigt, väldigt tydligt...
men men, dimman lättar väl när våren börjar visa sitt ansikte.
Förresten så tycker jag att
Enastående är ett mycke bättre ord.
Eller hur?

Som den bok- och citatnörd jag är så avslutar
jag med ett citat om läsandet.

Det bästa med en bok är inte de tankar den innehåller,
utan de tankar de framkallar!



Ikea´s nyaste?

1 kommentarer:

Nina sa...

Haha, roliga bokstöd man gissar sig till där......

Du har kanske lite för mycket att tänka på just nu? Då brukar det bli en hel del extra spring när man glömmer vad man gör stup i ett. Händer nog dom flesta, men mer ju mer man har runt sig, tror jag.

Jag brukar tänka att jag får iaf mycket motion av allt jag glömmer... För ofta har jag glömt nåt i duschen i källaren, eller i sovrummer på övervåningen, så det blir lite trapp-träning ;)

Har du några intressen? Går du på nån kurs eller nåt annat du gillar? Så du kan träffa lite folk, menar jag.

Håller med om att allt blir lättare på våren och snart är den här :)

Kram Nina!