BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 11 februari 2010

Glada hudik

Mellanakten i veckans Melodifestival,
ska  Glada hudik- teatern stå för.
Bara det är ju en anledning att bänka sig i tv-soffan.
 Det står att läsa i dagens

Kan inte tänka mig nån bättre paus-underhållning.
Glada Hudik s hemsida, kan man läsa:
att det är en teater grupp bestående av:
utvecklings störda och normalstörda ungdomar.
Bara ÄLSKAR den meningen!

Titta gärna på filmklippet från Elvis föreställningen.
Vilket jobb alla som jobbar med föreställningen har lagt ner.
Tror inte man förstår det, om man inte har jobbat med ungdomar
som inte är "normal störda".. ( tycker det är ett underbart ord normalstörda..
har svårt att släppa det.. hihi)

Nu vet jag att jag kommer få en alldeles underbar lördag.
Fast min Guldklimp har sin kortis vistelse!


Glöm dock inte:

Att älska sig själv, är en början till
en livslång kärlekshistoria.
Oscar Wilde



5 kommentarer:

Nina sa...

Ja, jag ska nog se melodifestivalen på lördag! Iaf pausen :)

Kram å trevlig helg!
Nina

Gunilla sa...

Tack för ditt besök! Välkommen fler gånger.

Vad fin blogg du har! Alltid kul att upptäcka nya bloggar.

Jag får se lördagens program i efterhand, då jag jobbar när det sänds. Tack för att du berättar om Glada Hudiks-teatern. Jag var på Allsång på Skansen i somras och såg ett av deras uppträden. Ett fint minne.

Ha en skön helg!
Kram Gunilla

imse sa...

Jag har lyssnat på ett föredrag av mannen som startade teatern. Mycket kul och inspirerande.

messan sa...

Det ska bli kul att se tycker jag! Bra underhållning:)!!
Kram

Ingela sa...

Glada Hudikgänget kan nog till och med få mig att kolla Melodifestival.
Kram Busan
som också bara älskar uttrycket normalstörd :)