BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 5 mars 2010

Gör skillnad, du oxå.

Skulle inte skriva nåt mer inlägg idag, men vill uppmärksamma denna viktiga sak och insamling.

Ska försöka vara kortfattad...
Men eftersom detta är ett "ämne" som berör och är
väldigt känslosamt för mig, så är ju risken stor att jag blir långrandig.

Men som mamma tror jag alla kan relatera till att
de värsta som skulle kunna hända. skulle vara om våra barn skulle insjukan i en dödlig sjukdom.
Nr 2 på denna lista är att insjukna själv, och veta att min tid är begränsad. Att veta, att hur mycke jag än kämpar så kommer jag aldrig få finnas kvar där för mina barn. Jag kommer inte leva tills de blir vuxna.
Skrämmande tanke?
En tanke vi inte ens vill tänka.

Tänk då om du kan göra nåt, för att någon mamma, någon gång i framtiden ska slippa
fajtas med dessa tankar.
Att nån gång, inte för långt härifrån, ska inte en kronisk cancer diagnos
vara samma som att din tid är räknad.

Nu kan du vara med i en fantastisk insamling, som en vän till en cancersjuk mamma har startat.
Läste om denna insamling näromdagen.
Och då hade insamlingen inbringat ca 1500 kr. Nu när jag var inne och kikade för nån timme sen, hade den kommit upp till 10 400 kr. Fantastiskt!
Målet var 10 000, men nu är målet höjt till 30 000kr.
Vi vet ju att varenda krona är viktig i denna kamp

Men forskning är dyrt, men forskningen kan rädda liv.
Nästa gång kanske de är dina nära som drabbas.
Du kan göra skillnad.



0 kommentarer: