BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 12 juni 2010

Planering och förberedelser.

Nina undrade hur det funkar att flytta med Guldklimpen.
Nu har jag gjort det några gånger så vi har lite erfarenhet av det.
Men det är som mycke med autistiska barn, mycke planering.
Och jag väljer att inte berätta för tidigt, utan så sent som möjligt.
Det blir för mycke oro hos Guldklimpen annars.
Och nu passar sommarbokningen väldigt bra in i flytt bestyren.
Dessutom hoppas jag att vi har möjlighet att åka o titta på lägenheten
med sonen innan de närmar sig. Men som sagt inte för tidigt.

Och så länge sonens rum är i ordningställd när vi flyttar in brukar det funka bra.
Det är väldigt viktigt att han har samma möblering och alla sina grejer på sitt rum,
när han kommer hem.

Så som vanligt i mitt liv är det mycke förberedelser och ännu mera planering för
att allt ska funka.
Det var lite långt svar på din fråga Nina.

Bilden på sonen är när han gick i lågstadiet.
Önskar alla en riktigt bra helg!



Don´t wish it where easier,
wish you were better.
-Jim Rohn-

5 kommentarer:

imse sa...

Du verkar vara en sån klok mor, så du ordnar säkert så att allt blir till det bästa för sonen.

Nina sa...

Tack för ditt fina svar! Känner mig lite hedrad att få ett "eget" inlägg.. :)

Det funkar väl ung som hos oss, verkar det som. Även om vi bara har flyttat en gång med Sandra, och då hade hon ingen diagnos än. Men hon har bytt rum här hemma och det gick bra.

Men vi gör oxå så, när det gäller det mesta, att vi inte berättar för tidigt. Känner igen det där med oron som skapas då.

Du är en fantastisk mamma! :)
Kram Nina!

Mia sa...

Kan tänka mig att det rör till med flytt , vi vanliga dödliga blir ju oxå superstressade. I alla fall jag;-)
Fin bild. Kram

Anonym sa...

Jag stämmer med föregående kommentarer - du är en duktig och fantastisk mamma. Det är viktigt att bli bra organiserad, planera bra och leva i rutiner om det gäller kroniska sjukdomar. Jag själv har oerhört behov av det! Livet känns tryggare och säkrare för mig när det är på detta sätt.

messan sa...

Du är en förstående och inlyssnande mamma som sätter dina barns behov i främsta rummet. En sån mamma som ska hyllas, tycker jag.Jag förstår att rutiner är otroligt viktigt.
Ta hand om er!
kramar