BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 17 juni 2010

The book you don´t read, won´t help.

Dagarna bara flyger iväg. Helt otroligt, senaste inlägget var i lördas
och nu är det torsdag kväll. Måste verkligen bättra mig.

Vi har sommarlov nu, Guldklimpen och jag.
Eller Guldklimpen har sommarlov från skolan.
Men några dagar i veckan har han fritids.
Vilket i sin tur medför att jag är väldigt låst här hemma.
Och denna vecka invaderas vår fina stad av
massor med cyklister.
Och att åka i väg på utflykter här i trakten är inte att tänka på.
Inte med en autistisk pojke.

I dag har det varit kanonväder här, och en fritidsdag.
Så jag har uträttat massa ärenden, och då flyger ju timmarna i väg.

På tal om semester så planerar jag att ha lite ledighet i september.
Vi får se om det går att ordna praktiskt, känns som det kommer behövas.
Just nu är det mycke med flytten. I dag kom återvinningen och
hämtade min tresits-soffa och en kista som jag har haft i
vardagsrummet. Så för tillfället ser det galet tomt ut... men ska flyta runt på
möblerna lite så blir det nog bra igen.

Känns som jag är i ett "stim av positiva händelser",
saker och ting börjar röra på sig och föra med sig lite roliga
saker.
Ett par kvällar i rad nu har jag lyssnat en ljudbok som heter:
Munken som sålde sin Ferrari.
av
Robin Sharma.

Om du inte har läst den, Läst den!
Eller gör som jag lyssna på den som en ljudbok.
Wow... Älskar den!

Nu fick jag in lite boktips i dag oxå...

Love what you do.
Many things will catch your eye,
but few will catch your heart!
Pursue those.

Avslutar med en liten rolig filmsnutt om
att det är viktigt att ha roligt!









1 kommentarer:

Mia sa...

Den boken/cdn får man med en veckotidning nu, kommer inte ihåg vilken. Skönt att få uppleva flow i livet, det är härligt.
Kram