BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 24 juni 2010

Jordgubbs-vin


Min goa vän L fråga på facebook, vad det var för jordgubbsvinjag hade köpt.
Detta är ett Vildcard, för min del.
Brukar köpa jordgubbsvin till midsommar men då en annan sort.
Men kände mig lite wild and crazy i går.
Vi får hoppas den är god!

Dagen har bjudit på lite överraskningar så här långt.
Skulle ha lägenhetsvisning i dag... och jag bestämde med
hyresvärden att den skulle vara kl 11 på förmiddagen i dag.
För Guldklimpen skulle vara på fritids mellan 10-14... trodde jag.
På väg till fritids, så fick jag reda på att sonen skulle vara ledig enligt fritids schema.
(Det var en miss från min sida... hade glömt att dubbelkolla.)

Ingen bra lösning... nu gäller det att vara snabb i tanken och komma
på en bra plan B, för att inte hela helgen blir pannkaka.
Snabbt som attan ringa till hyresvärden, och säga att de får gå in med huvudnyckel,
men att jag inte kan vara hemma. ---> Tack och lov var det helt ok.
Nästa grej var att komma på vad sonen o jag skulle hitta på o göra under tiden.

Vi satte oss i bilen och åter till Övralid och åt glass ;)



Inte helt galet... Soligt och varmt!
Inte många som hade hittat hit så dags heller.
Härlig utflykt.



Men det märks på sonen att han är lite känslig för tillfället.
Vi fortsatte och åkte till Askersund efter Övralid.
Men där ville inte sonen stanna till och strosa... det var alldeles för mycke
människor där. Men vi fick en trevlig åktur!

En liten rolig episod inträffa när vi skulle handla Jordgubbar från en jordgubbsodlare,
på vägen till Övralid.
Sonen satt kvar i bilen o vänta medans jag gick och köpte lite mer jordgubbar.
Efter oss kommer en dam och ställer bilen bredvid oss.
Och när vi står i kön och väntar så säger en annan dam i kön att:
-Ursäkta men vems är den där bilen som har börjat rulla?
Ägaren till bilen säger bara:
-jamen det är ju min bil, men det är nog ingen fara...
men går i alla fall och drar åt handbromsen.
Snacka om att vara kolugn!

När hon kommer tillbaka så säger hon att:
Såg ni att det var en räv som strosa på odlingen nyss?
???
-Det var nog en katt, säger en som var mer klarsynt.


Endel verkar påbörja firandet väldigt tidigt...
eller så hade damen i fråga bara en väldigt konstig dag!

Man kan ha så många
järn i elden,
att den slocknar!


0 kommentarer: