BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 20 juni 2010

Delad glädje!

Ett av de största sakerna i livet tror jag är att:
Kunna glädjas åt andras framgångar!

Att vara glad när det går bra för dina nära och kära,
är inte så svårt. Men att glädjas när det går bra för
offentliga personer eller ännu mer, människor som vi inte gillar
är svårare.
Men i dag är vi många som har kunnat glädjas åt vår
kronprinsessas lycka och kärlek.
Vilken närhet och värme vi har fått ta del av i dag!

Tror jag har blivit rojalist...
Suttit på första parkett i mitt vardagsrum, och titta på
bröllopet med det stora B:et.

Så vackert, och så kära brudparet verkade vara/är.
Och jag tror på allvar att en av de största sakerna i
livet är att kunna glädjas åt andras lycka!
För visst blir man glad av att se lyckliga människor.

Och för att inte prata om TALET... Daniel´s tal till
sin brud. Så vackert och så mycke kärlek!

Äkta kärlek är vackert...
Björn Skifs och Agnes uppträdande i kyrkan...
ojoj... satt här hemma i soffan med näsduken.


Det som fastnade i minnet var oxå biskopens ord till
Prins Daniel:
Den som är modig törs bli buren!

Jag skulle vilja avsluta med:

Era själars skönhet,
bländar universum.



3 kommentarer:

Nina sa...

Här är en till som behövde näsduk igår :)
Det var så fint så jag satt där och tittade så fort det blev tid till det, jag som inte ens hade tänkt titta alls.

Inte för att jag inte var intresserad utan för att jag inte hade riktig tid och att jag tänkte nöja mig med att se det dom kommer att visa i efterhand.

Men fint var det, rakt igenom! Och talen var fina dom med :)

Kram Nina!

Freedomtravel sa...

Det är sant! Verkar faktiskt som att ganska många kunnat glädja sig! Och det är ju en så skön känsla att kunna vara glad åt nån annan, och också kunna känna sig stolt! Avundsjuka är en tråkig känsla som svenskar ibland ägnar sig för mycket åt, men inte nu faktiskt! :)

Nica sa...

Här bölades det. Mycket.
Och dina citat är ju bara helt underbara. Du toppade biskopens, tycker jag!