BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 18 november 2009

Vaccination och besök i helgen


Då har man blivit vaccinerad mot baconsjukan.
Skönt att få det gjort, vi får väl se om man blir lite medtagen i kväll som de säger att man kan bli.
Däremot så vägrade min Guldklimp att ta vaccinet. De vaccinerar i skolan och de var meningen att de skulle vaccineras i går. Men neee, det total vägrade Guldklimpen. Så nu får vi verkligen hålla tummarna för att han inte får baconsjukan.

I dag har det varit en dag som jag har mestadels tillbringat på sjukan.
Först ut på morgonen var det Läkarbesök (läs:gyn),
Sen hade jag ledig tid i ca 2 timmar, och passade på att fika med A. Trevligt och gott. Passade på att smälla i mig en Creme dela creme. Det var länge sen jag åt en sån så då smaka det extra gott.
Och på måndag börjar ju mitt nya liv, mot att bli sund och smal...
Hehe, vi får väl se hur länge det funkar med det nya livet.
Det brukar funka fram till eftermiddagen. Säger som Gustav:



Ganska bra teori eller hur?
Köper den rakt av!

I morgon är det studiedag i skolan så Guldklimpen och jag har en mysdag, hela långa dagen. För på fredag åker han på sin kortishelg. Kommer inte hem förrens på måndag eftermiddag. Skönt för honom att komma i väg lite och träffa sina "kompisar", men på söndag börjar mamma längta något emormt efter honom.
Men denna helg kommer nog gå fort, eftersom jag får finbesök från storastaden.
Min ungdomskompis L kommer med sin snart 3 åriga R hit. Så det blir nog livat värrre.
Det är inte ofta jag får ha små gosiga småbarn här.
Det ska bli kul att få umgås och tjattra. Längtar.
Men innan dess måste det ju verkligen städas här och bäddas rent i sängarna.
Om jag skulle ta och sätta lite fart.

Men först en verklig favvo







1 kommentarer:

Ingela sa...

Tack för favvon! Kram