BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 12 november 2009

November, ingen favoritmånad

Sometimes someone says
something really small
and it fit´s right into this
empty place in your heart.



I bland behövs det inte så många eller fina ord.
Så länge man menar vad man säger.
Tänk att en mening eller två, tre ord kan betydda så mycket.

Det omvända gäller ju tyvärr oxå.
När någon som står oss nära säger sånt som sårar.
Ojjj, vad det känns.
Ja praktiskt taget som hjärtat skulle brytas i bitar.
Mycke mer av det goda och vänliga.
Speciellt nu när det är så mörkt och grååt.
November är verkligen ingen rolig månad.

I vanliga fall brukar jag se framemot 1:a advent och julen
som är på väg.
Men i år känns det som all denna förväntan och det som
har med julen att göra har blåst bort.
Försöker verkligen insupa lite julstämning.
Borta.. borta.

Skulle jag kunna så skulle jag med glädje åka i väg
och fira December i varmare bredgrader.
Denna jul blir det bara min kära guldklimp och
jag som firar julen ihop.
Vi kommer säkert att få det hur mysigt som helst.
Men för första gången på 20 år är det nån som fattas.
Guldklimpens syster har valt att både leva och
fira sin jul på annat håll.
Kommer säkert fälla en tår eller två när
Guldklimpen och jag ser på Kalle Anka på Julaftonen.

Nu har jag tack och lov nästan två veckor på mig att
ta mig i kragen och försöka få lite advents stämning här hemma.
Men men vi får väl se hur mycke hembakt det blir..
Kanske får jag värsta rycket och fyller hela frysen,
men det mest troliga är ju att det blir mycke färdigköpt.
Nu är ju varken Guldklimpen eller jag några storkonsumenter av
fikabröd, men lussekatter måste man ju ha.

Nehe, om vi skulle lyssna på nån julsång!
Är så stolt över att jag kunde klura ut hur man
laddar ner ett Youtube klipp på sidan.






1 kommentarer:

Sussi sa...

Det är så blött, grått och tråkigt så nån förväntansfullhet har inte inställt sig här heller än!! Men jag vet att så fort jag börjar ställa upp ljusstakarna och tomtarna så kommer det som ett brev på posten :-)
Skönt att få lite ljus!

Ha en riktigt bra dag