BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 16 november 2009

Förväntan och besök hos frissan.



Ett litet steg på trappen mot ett nyare liv, bort från att vara en stumpad kvinna.
I kväll ska jag strida för min rätt att få bli som jag var innan... som jag var förrut.
Vet att man ska vara väldigt påläst och strida för sin sak, för att få vad man vill i dagens sjukvård. I bland kan jag känna mig väldigt fåfäng och ego, för att jag vill bli som innan "skitsjukdomen".
Ska jag verkligen utsätta mig för ännu fler operationer?
Det funkar ju med att ha protes- bröst oxå...
Ja det funkar, men hur kul är det att varenda dag bli påmind om att det saknas nåt från din kropp.
Nee, det är inte särskilt roligt. Det känns faktiskt väldigt, väldigt jobbigt.
Du påminns inte bara i duschen. Det som nästan är värre. Det är när du ska handla underkläder.
Här snackar vi dåligt utbud, för att inte säga obefintligt.

Det finns lite olika metoder när det gäller bröst rekonstruktion.
Tror jag har skrivit om det innan oxå. Men det som ligger mig varmast hjärtat är en metod som heter:
 Diep Lambå.
Då tar man från bukfettet och bygger upp ett nytt bröst.
Och bukfett, ja det finns det gott om!

Hoppas hoppas, jag åker hem från US i kväll med ett leende på läpparna.
Kan behöva lite medvind nu. Det har blåst motvind alldeles för länge nu.
Kanske kanske kan detta bli min julklapp till mig själv.
Det vore väl inte illa... hehe
Jag ska få nya booobs!!!

Inga häng bröst här inte.
Inget ont som inte har nåt gott med sig... hoppas jag.


Lite uppdatering om min lilla Guldklimp.
Han var hos sin far i helgen. Och de hade varit och besökt frisören, det var verkligen behövligt.
Han blev sååå stilig min Guldklimp!
Bildbevis kommer. Han var inte så ivrig på att mamma skulle fota honom i går när vi kom hem.


3 kommentarer:

Maria sa...

Lycka till hos läkaren!
Kram!

Anna sa...

Jag håller tummarna för positiva besked idag!
Vilka fina bilder du har på bloggen, riktigt trevligt!! Kram Anna

Ingela sa...

Hoppas på bra besked! So what om vi är lite fåfänga. Det har vi i så fall förtjänat många gånger om!!! :) Jag får vänta minst ett år till på en ny tutte. Visst funkar det med protes men ibland är det bara sååå obekvämt.
Kram Busan