BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 13 april 2010

Veckans bloggtema

Veckans bloggtema hos
är vardagsrecept.
Har du nåt bra vardagsrecept som är
lätt att laga och är gott.

Nåt som jag väldigt ofta tar till
när man vill att det ska gå snabbt och smidigt är:

Apelsin- och Rosmarin Lax

4 st Laxfiler som är skinn- och benfria.
Salt
Peppar
1 krm Svart peppar
1 tsk Rosmarin
2½ dl Mellangrädde
2 msk koncentrerad Apelsinjuice

Krydda och lägg laxen lite glest i en ugnfast form.
Blanda grädden med juicen
och häll över laxen.

225 grader i 15-20 minuter.

Jättegott, lätt och dessutom nyttigt.

2 kommentarer:

Nica sa...

Det har jag ätit! Jättegoda smaker ihop faktiskt :)
Jag kontrar med:
Lax (yes) skagenost (vanlig mjukost i burk) mellangrädde, broccoli. Salt, peppar, färsk dill (om man vill - fint rim va? )

Om broccolin är fryst kan man bara köra några minuter i micron med lite, lite vatten i en skål med lock, eller tallrik över.
Rör ihop mjukosten med grädde, rör ner färsk dill och salt o peppar. Bred över laxen och broccolibuketter och in i ugnen tills det är färdigt. Otroligt lätt - otroligt gott :)

Ha en fin tisdag!

Mia sa...

Toppen. Jag är så dålig på att lag fisk så det här ska jag verkligen testa:)