BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 23 april 2010

Utmaning

Jag har fått en utmaning av
med lite frågor som jag ska svara på.
Roligt!

Första bästisen: Tror det var S när vi gick i lågstadiet.
Första bilen: Gul Datzun... allmänt kallad "ap-datzun" hemma hos oss
Första förälskelsen: Ojj... måste tänka efter. Måste vara T som gick i samma dagis.
Första husdjuret: Måste vara collie-hunden Asse, som mina föräldrar skaffa för att
jag var så vansinnigt hundrädd. Världens snällaste hund!
Först jobbet: Packa bröd på "Lilla Hem-Bageriet"
Första köpta skivan: Måste vara nåt med Gyllene Tider
Första piercing: Har ingen
Första semestern på egen hand: Första utan föräldrar var när syrran och jag
åkte till Finland tillsammans. Till mormor och goa vänner... vi var inte gamla, typ gick i
mellanstadiet.
Första riktiga kärleken: Väntar ännu på den... *komsi komsi*
Senaste alkoholdrycken: De måste ha varit innan op. En martini drink.
Lite martini och exotisk fanta *tipsar*
Senaste bilfärden: Handlade mat för helgen i förmiddas. Men lite längre bilfärd var
i onsdas när jag var på mammo i Linköping.
Senaste film: På bio var jag senast när Tarzan gick... det är några år sen.
Senaste ringda samtalet: Ringde min kontakt på AF
Senaste bubbelbadet: Förra sommaren i Ronneby Spa  *längtar*
Senaste kyss: Det vet jag inte vad det är.... ?!
Senaste gången du grät: I går
Senaste måltiden: Kina mat igår

Sju snabba
Har du dejtat nån av dina bästa kompisar? Nej
Blivit kär i första ögonkastet? Nej
Har du fastnat med blicken i någons urringning?  Inte medvetet... men troligen
så har man väl det i alla fall
Har du fått ditt hjärta krossat? Ja
Har du sagt till någon att jag älskar dig utan att mena det? Ja
Haft one night stands? Ja
Har du busringt nån gång? Ja

Sex saker du gjort i dag:  Fått i väg Guldklimpen till skolan,  Fikat med goa vännen A,
Handlat, Facebookat, Tvättat och tagit emot Guldklimpen efter en heldag i skolan.
Fem favoritsaker utan rangordning:  Änglar, min "händer-möts" tavla, bilen,
alla foton och ljus
Fyra personer du kan berätta allt för: Finns nog bara en person jag känner jag kan
berätta de mesta för. Och det är goa vännen I. *love you*

Tre val
Rött eller blått? blått.. fast i klädväg väljer jag svart.
Chips eller Choklad?  Choklad
Sommar eller vinter? Sommar

Två saker att göra innan du dör? Åka på en månadslång
utlands semester med Gldklimpen. Och en galen
"bara-vi-tjejer" resa.
En sak du ångrar: Försöker låta bli att tänka bakåt och ångra saker.
Försöker leva här och nu... inte lätt, men försöka duger!

Skickar vidare denna utmaning till alla som orkar och vill...
Det var en riktigt rolig utmaning.
Tack Nina!



1 kommentarer:

Nina sa...

Ååå, en Datzun var ju första bilen vi hade när jag bodde hemma :) Den var vinröd! Minns vad mallig man var som hade bil! Vi bodde ju mitt i stan så vi var inte beroende av bil direkt. Andra bilen var en Ford Taunus och pappa var salig, fast hans högsta dröm var en Ford Granada, vilket det blev så småningom. Haha, ja, det var hans lycka det... Själv föredrar jag Volvo :)

Kram Nina!
Förresten, jag tror nog du passar i lite färg på kläderna.. Prova det! :)