BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 18 april 2010

Reflektioner

 Lite tankar och reflektioner efter tv programmet.
Själv startade jag upp bloggen för att få vädra mina tankar och
ha som en ventil.
Guldklimpens och min vardag är så full av rutiner och
det händer oftast inte så mycke i våran vardag.
Och det är en väldig trygghet i det.
Men det finns liksom inte så mycke att berätta.

Däremot så har jag massa tankar och känslor som bara
vill ut. Och att börja skriva på bloggen, gör att
det är lite lättare att andas.
Så emellanåt blir det mycke "cancer-tankar" som måste ut.
Även om jag är "frisk" nu, så är man inte frisk mentalt.
För det är efter cancer behandling man landar mentalt.
-Shit, jag har varit sjuk... till och med väldigt allvarligt sjuk.
Sprid cancer är inte att leka med.
Det är sånt jag har fattat nu... och tur är väl det.
Hade jag fattat det när jag behandlades så hade jag nog redan
börjat planera min begravning.

Angående gårdagens fråga: om det är ok att
blogga om sin dödskamp.
Så tycker jag det är ok...
För i vårt samhälle är det nästintill förbjudet att prata om
sjukdomar och döden.
Men tyvärr så är det ju en del av livet.
Vissligen en del av livet vi inte vill veta av men, för
den sakens skull så finns den ju där.
Och framför allt finns rädslan för döden.
Det känns att det är en lite förändring på g inom detta tabu område.

Se bara på tv program som:
Himlen kan vänta, som blev väldigt populär.
Och nu har en debatt dykt upp som handlar om
dödshjälp. Men det är en helt annan del av döden.. eller?

Avslutar dagens inlägg med att berätta att i dag såg jag
vitsippor i en skogsdunge.
Vilket underbart vårtecken!!!

2 kommentarer:

messan sa...

Ja, visst är dom det oavsett hur små eller stora de är.
Du skriver så fint och det får mig att få flashbacks just när det gäller cancer. Tror precis som du skriver...när man är mitt uppe i allt så finns inte så mycker mer än att bli frisk...efteråt kommer reflektionerna på livet och så mycket mer.Döden går liksom inte att lägga locket på men genom att prata om den så blir den naturlig, precis som den är.
Kramar

Anonym sa...

Jag planerade min begravning till och med. Allt finns nedskrivet och klart. Känns helt ok och bra för dom som blir kvar. Oavsett när det blir och det hoppas jag dröjer jäkligt länge.

Å även om cancer är borta så har själen inte läkt.