BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 19 maj 2010

Maskrosor och träning

En dag som har andats solsken och värme, har det varit i dag.
När jag har varit som gnälligast, så har jag beklagat mig över att jag bor
tre trappor upp o utan hiss...
Men i måndag fick jag höra nåt som gör att det går bra mycke lättare
att gå upp för dessa %&¤& trappor.
Det är nämligen så här att, går du upp och ner för
2 våningsplan, en gång i veckan...
och gör det varje dag under ett års tid, så är det
konditionsmässigt som att åka 3 Vasalopp...
Det känns direkt betydligt lättare att gå upp för alla dessa trappor.


Och i går gjorde jag en liten liten god gärning oxå...
I bland så händer det att jag köper en triss lott i hopp om
de stora pengarna. Men i stället för triss köpte jag en Guldlott i går
Nån vinst blev det ju inte... som vanligt, men nu fick ju pengarna
till ett bra ändamål i alla fall.
Nämligen BRO, Bröstcancerföreningarnas RiksOrganisation.
Och i dag hade Guldklimpen med sig en blomma när han kom från fritids.

Sen har det hänt lite andra roliga saker idag..
men det är inte riktigt klart än så, det berättar jag en annan dag.

I det enkla bor
det vackra, eller hur?

1 kommentarer:

Nina sa...

Men wow! Då gör jag många vasalopp varje dag då med badrum å tvättstuga en trappa ner och sovrum å Sandras rum en trappa upp :)
Hm... jag borde vara smal å vältränad med andra ord... ;)

Härligt när man får blommor av sin älskade unge!
Kram Nina!