BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 9 maj 2010

Guldklimpen har ordet!

Tänkte jag skulle heja lite på er.
Detta är ju min mamma´s blogg, men jag vet att hon envisas med
att berätta ganska mycke om mig och min vardag.
Mitt namn är Sxxxxx, men min mamma har ju ganska många alias namn på mig.
Brukar kallas Guldklimpen här inne har jag ju förstått, men i bland kallar
mamma även mig för sin prins eller lilla skrutt. Goseliligos kallas jag även ibland.
Tycker det är lite pinsamt eftersom jag inte är 5 år längre, men mamma har lite svårt att förstå det.
Sanningen är den att i september blir jag faktiskt 19 år...

Hur ser mitt liv ut?
Jag lever ju ensam med mamma i en lägenhet. Och går i en gymnasiesärskola
här i stan. På eftermiddagarna går jag på fritids och träffar några andra
barn. Men jag är inte så jätte intresserad av andra människor. I bland så kan
jag ha korta stunder då jag vill umgås med personal, eller andra ungdomar i min ålder.
Det pratas väldigt mycke om att jag och mina klass kompisar har ett funktionshinder som kallas Autism.
Det vet jag inte så mycket om... vad jag vet är att jag tycker det är väldigt skönt med
rutiner och att det inte sker så mycke förändringar.
För det mesta är jag väldigt nöjd med mitt liv... är nöjd med hur skola, fritids och kortis fungerar.

Jag tycker väldigt mycke om att spela tv-spel och
tycker oxå om att sitta vid datorn.
Lyssnar på musik gör jag oxå, i bland tycker mamma att
jag spelar lite väl högt. Så då får jag sänka volymen...
Och i bland när mamma inte har tid med mig, men jag vill ha hennes uppmärksamhet
så sätter jag på JÄTTEHÖG volym på radion.
Då får hon helt plötsligt tid med mig..
Lite småbusig är jag allt.

Det var allt för i dag ...
kommer nog att återkomma.
Jag har lite bus som jag tänkte berätta om.
Bland annat tänkte jag berätta varför mamma bästa vän
kallas för : Nasses mamma.

See you later!
S

5 kommentarer:

Mia sa...

Hej
Kan förstå din mamma. Vi mammor har nämligen svårt att inse att våra pojkar blir större!
Vad roligt att höra lite om dig och vad du gillar. Hoppas du berättar mer snart.
Kramar Mia

imse sa...

Du måste berätta mer, kanske starta en egen blogg?

Irene sa...

Halloj!!Ser med spänning fram emot fortsättning på vad du menar me "Nasses mamma" Kramar till er båda!!från I.

Nina sa...

Ja, det vill jag veta mer om! :)
Kram Nina!

messan sa...

Tack för din berättelse! Den var mycket trevlig att läsa. Hälsa mamma och ha det så bra!