BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 1 maj 2010

Bloggtorka

Lite bloggtorka förtillfället.
Men ni som känner mig vet att jag är "lite"
citat-nörd.
Så i dag tänkte jag bjuda på några av mina
favorit-citat.

If you wait too long
for the perfekt moment,
the perfekt moment could pass you by.


Vad en generation anser vara lyx,
anser nästa vara en nödvändighet.
-Anthony Croshand-


Om det är något du inte gillar -
ändra på det!
Om du inte kan ändra på det -
ändra din attityd!
-Maya Angelou-


Och ett par tänkvärda ord av Moder Teresa:


Jag har upptäckt paradoxen att om
jag älskar tills det gör ont,
så finns där ingen smärta längre,
utan bara kärlek.


Det finns mer hunger efter kärlek
och uppskattning i världen än
efter bröd.


Och som avslutning...
som mamma till en autistisk pojke måste man vara
utrustad med ganska "mycke" tålamod.


Tålamod övervinner allt!




0 kommentarer: