BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 13 maj 2010

Hej igen!

Hej alla bloggläsare!
Mamma blev så glad av alla kommentarerna efter mitt
senaste inlägg, så hon har tjatat på mig att jag ska berätta lite mer om mitt liv för er.

Tänkte berätta hur det var när jag var lite mindre...
Gick på dagis fortfarande och då pratade jag inte så mycket som jag gör nu.
Nu för tiden kan jag till och med svara på tilltal.. det gjorde jag inte när jag gick på dagis.
I alla fall så var jag nog typ 5 år, och mamma jobbade ganska mycket då, så jag hade långa dagar på dagis.
En eftermiddag när vi kom hem så tjatade jag på mamma och sa:
-Steka ägg, steka ägg.
Och det tolka min toka till mamma som att jag ville ha
stekt ägg till kvällsmat.
Så hon satte i gång och stekte ägg...
Men inte ville jag ha stekt ägg..
Var inte särskilt intresserad av att äta överhuvudtaget.
Men det fatta inte mamma...
Så hon koka ägg istället och trodde det var det jag mena..
Nee... inte det heller.
Tror hon försökte med omelett oxå.

Nästa dag när vi kom till dagis så fick mamma förklaringen.
Nämligen:



Klart jag mena spelet: Steka ägg.


En annan händelse som jag skulle vilja berätta om är när jag var lite
äldre och vi bodde i huset.
Min stora syster brukade "leka" med grann-pojken och när hans
mamma skulle hämta honom så bruka hon fråga:
-Finns det några grisar här?
(Mamma och grann-frun är lite tokiga, de kallade
syrran och grann-pojken för sina små grisar.)

En dag som grannfrun kom och skulle hämta hem sin son fråga
hon som vanligt efter "sin gris"...
Då fråga jag:
-Är du Nasses mamma?

Så sen dess kallas mammas vän I för Nasses mamma.




0 kommentarer: