BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 5 oktober 2010

Tänkte inte på det ...

I freda´s var det 1 Oktober, och
jag var och handla de sista till min
Tack-för-hjälpen-festen.

Då står mina bc-syskon och säljer för
Rosa bandet.
Och jag har ju både pins, reflexer, armband
osv osv... men nåt ville jag ju köpa.
Så jag hittade denna fina ficklampa:

Visst är den fin?

När jag kommer hem upptäcker jag att det
endast går 5 kr till Rosa bandet insamlingen :(
Snacka om att jag blev snopen.

Så i stället för att köpa div "rosa bandet-saker"
är det jag som sätter in pengar direkt till deras
insamlings konto.

Vill du oxå göra så

Ingen kan göra allt,
men alla kan göra något.

2 kommentarer:

Make everyday a good day. sa...

Ja visst är det trist att det bara går en liten summa fram dit man tycker att allt vore självklart.
Jag kan bli väldigt sur och grinig när jag konstaterar sådant. Nä bättre att ge direkt och hoppas den lilla slanten räcker till.

HA en fin dag
kram Linda

Ingrid H sa...

Hej !
Så trevlig att du tittade in hos meg på min blogg! Jätte kul!
Måste bara få säga att du har en VACKER blogg !! Så vackra färger, bilden o text. : )
Tråkig att även du är en medsyster- men o hvilken stöd vi medsöstrar kan vara för varandra !
Klem Ingrid