BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 19 januari 2010

Vardagslyx.

Har besökt en av stadens frisörer i dag, och blivit "fin" i håret.
Är det nåt jag njuter av så är det att gå till frissan.
Så otroligt skönt att bli ompysslad.
I dag blev det både klippning och slingor.
Så nu är jag redo för våren och sommaren.

Och som vanligt så fick jag beröm för mitt tjocka hår.
Och det är ju helt fantastiskt när man tänker efter. För 2 år sen var jag helt flintis, och
nu måste jag tunna ur håret varje gång jag besöker frissan.

I bland känns ju livet helt ok, i dag har varit en sån dag.
Här är lite saker jag känner glädje och är glad över:
  • Att jag har hår, (ska aldrig mer klaga över "bad-hair-day).
  • Ett bra samtal med min kurator i går.
  • Alla mina underbara vänner. *love you all*
  • Fantastiska cancer-forum, som dock har varit väldigt drabbat av mycke elände på sistone. Men som är en sån källa till främst medkänsla och förståelse. Men oxå sån otrolig kunskaps-bank.
  • Att jag inte visar några tendenser på återfall av min bc, även om min diagnos inte såg så bra ut från början. 
  • Att jag kan göra nåt för att minimera riskerna för återfall i bc, genom op av äggstockar och kvarvarande bröst. (dock känns ju ärligt talat inte, ärftlig bc så otroligt positivt... men men)
  • Att jag har bäddat rent, med nya fina lakan i min fina säng. Finns det något bättre än att gå och lägga sig på kvällen när det är nybäddat. *love, love, love*
  • Att det är studiedag i morgon och jag får en mysig dag med min Guldklimp.
  • Det största är ju att min kära Guldklimp får vara frisk och kry.



Det enda som är lite jobbigt just nu är att mitt vänstra knä bråkar med mig igen.
Ska försöka använda knäskyddet och se om det blir bättre.



 

2 kommentarer:

imse sa...

Skönt positiv inställning!

Okki sa...

Visst är det skönt,
men ack så svårt emellanåt.