BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 21 januari 2010

För att jag är värd det!

På mornarna när Guldklimpen har åkt i väg med Taxin till skolan,
så brukar jag äta min frukost i vardagsrummet.
Tv:n är på och jag gör min morgon koll på div bloggar och givetvis
kollen på FB. Omväxlande brukar jag ha på antingen tv4:s nyhetsmorgon, och i bland så fastnar jag på
SVT:s morgonprogram. I dag hade jag på SVT. Och till min glädje hör jag att
Mia Skäringer ska interjuvas. ( från tv serien Mia och Klara, och en av mina absoluta favoriter)
Dessutom har Mia helt nyligen kommit ut med boken: Dyngkåt och hur helig som helst.
Som jag bara älskade. Det jag gillar mest med Mia är att allt "gulli-gull" är avskalat, hon berättar att hon emellanåt tycker barnen är jobbiga och tjatiga. Är irriterad på karln emellanåt. Och när man som ensamstående mamma har barnen hos pappan, så håller man på och längtar efter barnen.
Det jag skulle komma till var att Mia skulle ut på en en-mans-föreställning.
Och till min glädje såg jag att föreställningen kommer till en stad nära mig.
Gissa vem ska gå på den???



Helt plötsligt känns livet lite lättare, och det är ju så skönt att ha nåt att se framemot.
Är det inte så?
I morgon är det jag som köper mig den finaste och vår-igaste tulpanbuketten
som går att hitta i denna stad. Bara för att jag är värd det!... ojjj, vad svårt det är att säga de orden.
Men så är det ju.. det är ju lättare att överraska någon annan med en blom-bukett än att bara köpa en till sig själv. Eller det tycker i alla fall jag. Är det kanske så att det är så skönt att kunna glädja någon annan.
Men i bland är det ju helt ok att glädja sig själv!

Sätt på ljudet och njut av denna tänkvärda

Njut av stunden





2 kommentarer:

Anna sa...

Hej Okki! Även jag är ett stort fan av Mia och Klara. Älskade deras radioprogram "Roll on" och blev lycklig när dom började med tv också! Härligt att du börjar känna dej piggare och visst är du värd en tulpanbukett!
Stor kram Anna

Ingela sa...

Du är värd det! Du är värd det bästa! Så det så.
Kramar
Busan