BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 20 september 2010

Spark i baken!


I helgen har jag sparkat mig själv i baken.
Har svårt att ta mig själv i nacken och få färdigt de sista
i lägenheten. Plockat upp de viktigaste och de vi behöver i
vårt vardags liv. Men det brukar alltid bli några kartonger kvar
men lite "bra-ha-saker". Och dessa karonger har
blivit liggandes... och är där som ett dåligt samvete.
Men nu har jag sparkat mig själv i baken som sagt...
Nästa gång sonen ska på kortis så ska jag äntligen bjuda mina
"flytt-gubbar" på Tack för hjälpen middag.
Och då måste det ju bli ordning här hemma...
Om jag känner mig rätt kan det ju bli så att jag springer runt här
och skurar och plockar, kvällen innan. Men det blir gjort i alla fall!

Från en sak till en annan...
Känns som hela blogg-världen är som ett stort
frågetecken och undrar Vad var det som hände?

Pratar om valet och att vi har fått in ett
nytt parti i riksdagen, som har sina rötter inom rasismen...
det gör ju att man blir mörkrädd.

Men istället för att prata eller skriva om rädslor tänkte
jag lista lite saker som finns på min Gilla-lista!

  • Allas lika värde
  • Med människlighet
  • Omtänksamhet
  • Gillar mer att ge än att få
  • Kramar
  • VÄNNER... det kan man ALDRIG få för många av
Spelar ingen roll om du är tjock eller smal,
rik eller fattig,
normal eller onormal... (vad är normalt egentligen??)
Frisk eller sjuk,
Det har ingen betydelse... vad är livet utan vänner?
inget, enligt mig.
Och då spelar verkligen inte ursprung eller hudfärg någon roll.
Livet blir ju bara mer spännande med en vänkrets som består av
människor med lite olika erfarenheter, eller hur?

När jag gick i högstadiet, ja det är typ 100 år sen.
Då kunde man köpa en knappnål där det stod:
Rör inte min kompis.

Dagens motsvarighet på FB är:

Visst är det så, olkheterna gör ju
livet spännande!
 


1 kommentarer:

messan sa...

Ibland måste man ge sig själv den där extra puffen i baken. Ibland finns viljan men inte alltid orken...
Kramar