BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 8 september 2010

så var det onsdag redan




Dagarna flyger i väg, i vanlig ordning...
Och nu under en period är det sonen som försöker hålla
ordning på sin mor. Hur konstigt är inte det?

I vanliga fall sitter jag och bloggar sent på kvälls kvisten.
Sonen har somnat då och jag går och små plockar och
när de mesta är färdigt inför morgondagen, så
sätter jag mig "en stund" vid datorn.

Men sen en vecka tillbaka, så kommer sonen in till mig
 när han ska till och sova.
-Ska mamma sova nu?
Ja, nu ska mamma oxå sova, säger ju jag i vanlig ordning
Men nu ska det släckas ner och loggas ur innan han känner sig
lugn nog för att gå och sova.

Inte bara att han lägger sig i tid, nu för tiden går även jag och
lägger mig i mänsklig tid.

Så nu har jag "datortid" när han är i skolan istället
Gullunge!

Nu är det jag som går ner till
tvättstugan igen, så vi får lite rena kläder!


1 kommentarer:

snorkfröken sa...

Vilken rikedom och lycka att ha så fina barn och katt.
Din dotter är supersöt!