BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 27 september 2010

Blåbärstårta *mums*

En hel vecka sen jag blogg sist... nästan i alla fall.
Åååå, vad vi har inspiration till bloggeriet  NOT!

Vardagslunket går sin lilla gång..
och än så länge har vi varit beskonade från
både förkylningar och influenser *skönt*

Häromdagen fyllde goa vännen A år.
Och det firades med denna goa blåbärstårta.

En blåbärs variant av prinsesstårtan...
som sagt den passa mig i smaken.

Annars så känns det som hösten verkligen har kommit på allvar.
Kvällarna börjar bli mörkare och det är lite kyligare
luft ute.
Kyligare men friskare på nåt sätt...
Har kommit fram till att även om jag älskar sol och värme så
tillhör nog hösten oxå en av mina favvo årstider.
Tänk så härliga färger det är i naturen nu.
Däremot vintern skulle jag kunna hoppa över.

Bilden påminner om hur det ser ut på
kanalbanken här i stan, när det är som finast :)
Lite reklam för vår fina stad... så här på en måndag.

Ha en riktigt trevlig måndag kväll


2 kommentarer:

Nica sa...

Jag är också en höstälskare! :) Den klara luften, nytänkandet - åh, gå en kurs, börja med ny träning...
och så doften. Av jord, fukt, äpplen och högsyreluft!

Anonym sa...

En blåbärs variant av prinsessetårtan ser riktigt smaskigt ut! När man bara tittar på den så känner man blåbärsmak i munnen. Hösten är en underbar årstid, bara det inte stormar. Ha en skön tisdag. Kramar