BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 27 augusti 2010

Insomnings problem

Ända sen Cancer eländet har jag haft svårigheter med insomningen,
på kvällarna. Sen när jag väl har somnat så kan jag sova gott...
det är just tiden innan. Det är då alla tankar dyker upp och man
tänker både på det ena och det andra.
Men för ett par veckor sen så gick jag på en "meditations-kurs-light",
och då fick vi lära oss att slappna av och släppa alla tankar.
Framför allt fick vi lära oss ett mantra som man skulle upprepa för
att kunna slappna av och inte låta tankarna få fäste.
Det var jätte svårt i början... men ju mer jag har praktiserat detta,
ju bättre går det.
Förvånad över att jag har sovit så gott den senaste veckan.

Att få sova gott om natten, gör ju att man mår så mycke bättre på dagen.
Ville bara tipsa om det i dag ;)

Önskar alla läsare en underbar helg.

Må gott och glöm inte att leva i nuet!

2 kommentarer:

Nica sa...

Låter som en underbar lösning!
Ja tack - ett mantra vore inte dumt :)

Nina sa...

Skönt! :)
Kramar om <3