BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 7 augusti 2010

Ajjfåånen o jag!


Har aldrig varit särskilt teknisk av mig, så då kan man ju undra varför
jag skulle skaffa mig detta tekniska underverk.
Vi har varit "ihop" i snart en månad tror jag... men oj vad jag
har klantat mig. Men samtidigt är jag ju lite smått
förälskad i denna maskin... hur tragiskt är inte det?!

I allafall så börja ju inte vårat "samliv" särskilt bra.
De första man gör med en mobil telefon är ju att sätta dit
sim-kortet. Men vad gör man när man inte hittar stället där
 sim-kortet ska vara.
Efter att ha vridigt och tittat på maskinen i en halvtimme och
inte hittat någon rimlig lösning på hur de lilla kortet ska dit,
så börja jag googla lite.
Ni som tycker jag är lite knepig som inte läser instruktions boken,
kan jag bara meddela att där i finns ingen vettig info. Bara typ, så ringer du ett samtal
eller gå till App store eller röststyrning mm mm

I alla fall efter lite googlande så hittade jag ju lösningen,
som dock var helgalen enligt mitt tycke.
Efter ett magiskt tryck på en pytte pytte liten hål, som kom det fram en
sak där man kunde sätta i sim-kortet och äntligen
blev jag ett med min kära ajfåån :)

Efter att ha trixat och donat med denna maskin ett antal timmar
så blev den ju start klar.. de skulle laddas ner lite appar och lite musik
är ju trevligt att ha i fåånen...
Nästa dag var det någon som tröttna lite på mig

För då hacka den upp sig...
ja ni vet som en dator kan göra.
Helt svart, gick inte att få på den ...
hjälpte inte vad jag än gjorde den var helt svart
och jag började bli lite svart i sinnet oxå.
Dessutom hade jag varit så smart/osmart att jag
hade kopplat mina samtal från min gamla mobil
till fåånen. Ajjaj, nu var goda råd VÄLDIGT välkomna.

Men av erfarenhet vet jag att när man börjar bli riktigt
irriterad på saker som inte funkar, så är det bäst att bara
lägga det åt sidan. Inte hålla på trixa och dona med den.
Tänkte att i morgon är det jag som går tillbaka med denna...
den är ju verkligen inte samarbetsvillig för fem öre =(

Sent sent på natten när jag hade lugnat ner mig lite så
tänkte jag att jag gör som jag gjorde innan... jag googlar lite!
Och efter mycke om och men så kom jag på att den funkar
nog som en dator när den hackar upp sig...
Så trycka på ON/OFF knappen och HOME samtidigt
YES YES!!!
Och så det funkade... kände mig lite datasnilleaktig där
för några minuter!

Och nu har vi levt lyckliga i några veckor.
Hunnit med lite saker har vi oxå.
Bland annat lite Hamnkrogande med goa
vännen C

Fläskfile med tzatziki... lite helt fel :)


Och lite bullbakande i Tullinge
Vi bara titta på o fick njuta av bullkalas :)


Och finfint resturang besök på Bellanotte i stan,
med grabbarna Grus och fröken Städ.
Då denna härliga efterrätt slank ner


Och häromdagen så var det dags att uppdatera ajjafåånen,
så det gjorde vi ju. Och det gick ju bra tills allt var färdigt och
jag skulle ange pinkoden...
Hoppsan då, pappret med koden hade jag visst inte hemma..
eller inte hemma i nya lägenheten i allafall.
Så nu har den varit obrukbar några dagar igen.
Men i dag hittade jag koden som jag hade skrivit upp på
en papperslapp som fanns här hemma!

VILKEN LYCKA.

Fortsättningen lär komma om mitt klantande,
som sagt är ju inte så teknisk, o inte heller så praktisk.
Men som någon sa:
att det är man inte, det får man lära sig att bli.

Kan ligga lite sanning i det.

Lite citat som avslutning:

One of the simplest ways to stay happy...
Just let go of the things that makes you sad.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi ramlade in här, och gillar ditt sätt att skriva. Satt här och log och tänkte; aj sjutton det kunde varit jag...jag är totalt oteknisk...

Okki sa...

Hej NINNI, välkommen hit...
roligt att du hitta hit, ska ta och kika in på din blogg :)
Kram Okki