BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 24 november 2010

Sjukstuga

Kvällen i går, blev inte alls så som jag hade tänkt mig.
Blev ingen stund i tv-soffan... istället kom
det en son in och la sig i min säng.
En son som inte var riktigt kry...
En titt i medicin skåpet och jag upptäckte att det inte fanns
nån flytande panodil.
Svälja en tablett är inte att tänka på.

Så vi har haft sjukstuga här hemma i dag...
ingen hit direkt. Men det kommer ju inte direkt som nån överraskning
i dessa förkylningstider. I morgon är vi hemma oxå och
om inte feber rusar upp igen så är det skola på
torsdag igen.
På torsdag kväll är det nämligen info-möte om
assistans boendet som planeras här i kommunen.
Vill helst inte missa det.

Och sen är det helg redan... attans vad veckorna
rusar i väg!

Bjuder på en bild från min ungdom...
eller bild och bild... "omslag" kallas det väl ;))

Det fick ni väl inte på va???

5 kommentarer:

Nica sa...

Men lilla fina du - hade du inte skrivit sådär - hade jag lätt gått på det!
Tänker på dig, och hoppas att förkylningsbassiluskerna åker all världens väg!
(och svälja tabletter - uff, det hade jag problem med länge med min ena raring... det är inte kul när man glömt det flytande..Inte kul alls)
Kram på dig!

Photo by Maria sa...

Vouge hade ju varit ngt att vara omslag på ;-) Eller inte kanske..

Hoppas att allt vad förkylning heter försvinner snabbt nu..

Kram Mia

messan sa...

Krya på dig nu och det snabbt!
Att vara sjuk är aldrig kul.
Kram

Make everyday a good day. sa...

Hoppas sonen kryat på sig och att ni haft det i alla fall liiite mysigt i sjukstugan.
Kram Linda

Annika N sa...

Hoppas sonen snart kryar på sig och inte fler blir sjuka. Ja det hade varit kul att få hamna på omslaget på en fin tidning :-) men det är nog ingen risk för mej heller..ha ha!

Ha en fin torsdag !!! Kram Annika