BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 17 november 2010

Den 17 December

... om exakt en månad så är det
3 år sen,
jag avslutade min strålbehandling.
Och nästan ett år av operation, cellgiftsbehandlingar och
slutligen strålbehandling var över.

Strålningen var ju verkligen smärtfri och
det tog inga tider. Högst 5 minuter, när allt var
inställt och klart.
Fast när man ligger där och bara väntar att bli klar,
då kan minuterna verkligen vara långa.
På US hade de hängt fina tavlor i taket, så man hade nåt att
titta på medans man låg där. Kommer fortfarande i håg
att jag låg och räkna alla stjärnor som det var på en av
tavlorna... man hann ju räkna dessa stjärnor ett antal gånger ;)

Tack och lov så tålde min hud strålningen väldigt bra, fick minimalt med
strålningsskador på huden. Annars är det vanligt att man kan få som
brännskador, där man strålas.

Nu för tiden kan det gå relativt långa perioder utan att jag tänker på
C-spöket. Emellanåt lyckas jag låsa in spöket i garderoben...
den bankar ganska kraftigt på dörren, och då och då lyckas jag
strutsa och slå dövörat till.

Nu har jag en period med mycke annat som upptar min energi,
och då funkar strutsningen ovanligt bra.

Har precis tagit kontakt med ett assistans bolag,
och vi håller som bäst på att titta på assistans behovet för sonen.
Det är mycke papper hit och dit, och intyg till höger och
vänster... Heltids jobb bara det, känns det som.
Eftersom alla telefon samtal måste ske när sonen är
i skolan.
Mycke Post-it lappar blir det...


Listan över morgondagens göromål,
börjar redan bli lång  *suck*

Så det blir att gå och sova i god tid!

4 kommentarer:

Nica sa...

Tänk att det ligger bakom dig... och ändå alltid i dig på nåt sätt.
Tycker att du ska fira redigt när årsdagen kommer. Fira livet!
Och lycka till med alla papper och samtal, det där kan bli snårigt...

Kram

Annelie sa...

Aj då,, det visste jag inte att du har varit såå sjuk.
Grattis och va göttit att du har årsdagen snart.. som förra skribenten skriver,, fira ordentligt.

Ja jisses,, detta med assistenttimmar.. det ÄR mycké jobb.
Märker vi av som jobbar hos en tjej som redan har, men som sökt mer timmar. Det är inte bara inte.

Ha nu en finfin torsdag och sköt om dig.. // Kramen Annelie

Anonym sa...

Grattis till årsdagen! Fira livet ordentligt, som en tjej skrev här före mig, det är du värd! Lycka till med all administrativt som du måste göra just nu. Jag hoppas att det löser sig enligt din önskan med sonen. Ha en fin kväll. Kram

The Queen of fucking Everything sa...

Strutsa på och ta en pepparkaka och en glögg på det. Du är såå himla värd det efter den pärsen!!