BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 10 mars 2011

Hembesöket

I går hade vi hembesök av FK och
juristen från assistansbolaget.
Vi pratade om vårt behov av personlig assistans,
eller igentligen sonens behov av det.
Jag har ju sökt att få jobba som hans personliga
assistent (=PA)


Jag uppfattade det som ett bra möte.
Vi fick igenom tidredovisningen som vi hade skickat med
ansökningen till FK .
Handläggaren ville givetvis även träffa sonen, och prata en stund
med honom. Och det fick hon ju...
Hela 3 minuter ville sonen sitta med och prata och fika.
Sen fråga han om han fick gå till rummet.
Och det fick han ju :)

I nästan 1½ timme satt jag och pratade.
Handläggaren från FK satt nog inte så länge men,
sen hade juristen och jag lite andra saker som rör sonens
ansökning att prata om.
Snacka om att jag var trött i huvudet efter det.
Dessutom har jag varit så nervös och orolig inför detta möte,
så när mötet var över så fick luften ur mig.

Även denna dag har jag varit lite halvseg.
Men hoppas att det är mer fart på mig i morgon.

Nu hoppas vi bara på ett bra beslut från FK.


Sonen förra sommaren i Övralid.

I morgon är det redan fredag.
Önskar alla en riktigt trevlig helg!


10 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Hoppas att du får igenom allt du vill nu..

Kram Mia

Annelie L sa...

Håller tummarna för att allt ska gå igenom för er, så att det blir så bra som möjligt. Jag förstår precis hur du kände dig efter mötet, man är precis slut......
Kram Annelie

Nina sa...

Håller tummar! :)
Trevlig helg!
Kram Nina!

Annika N sa...

Hoppas allt går bra...ska hålla tummarna !!! Ha det gott !!!
Kram Annika

messan sa...

Jag håller mina varmaste tummarna för dig och er att allt går bra!
Kram

Anonym sa...

NU tänker jag hålla tummarna för er!!

Varm kram!

Annelie sa...

Hur har det gått för er,, ingé svar ännu..??
Ha en underbar fortsättning på helgen.. // Kramen

Marianne sa...

Här har du en till som håller tummarna stenhårt! Hoppas att det blir precis som ni vill ha det.
Kram Marianne

Anonym sa...

Saknar dig.

Anonym sa...

Saknar ännu mer.