BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 20 juni 2011

Så länge sen sist

Så svårt det är att komma i gång att skriva ett inlägg,
eftersom det helt plötsligt blev ett så lllåååånnnggggttt
uppehåll i mitt bloggande.

Givetvis har det hänt massor här hos oss.
Men att skriva i en öppen blogg gör att
man drar sig för att skriva om allt, och i bland så
är det bättre att inte skriva alls.

Men kan berätta att jag har varit på Mammo som var UA...
vilket är helt underbart.
Och det som händer nu är att min kära dotter håller på o
flyttar in i sin första EGNA LÄGENHET.
Nja, inte just nu men om 10 dagar så får hon nycklarna och då
går flyttlastet. Är så stolt över henne att hon har tagit detta stora steg.
Det är verkligen MÅNGA MÅNGA vuxenpoäng att bo i egen lägenhet.
Och jag blir ju inte direkt ledsen över att hon kommer bo i samma stad som vi.
Härligt att kunna umgås med sina vuxna barn ofta och mycket. Det är livs kvalite!

Vad gäller assistans jobbet så är det mitt stora sorgebarn..
Inte Guldklimpen, men denna ansökan om PA.
Vi fick ett beslut från FK att det finns ett hjälpbehov men kom
inte upp till 20 timmar i veckan. Och då går ärendet över till
kommunen, o därifrån fick vi besked nu i veckan. Handläggaren där avslog helt våran
ansökan,med motiveringen att det behövs enbart verbalt stöd...

Ja, eller hur. Med andra ord menar hon att Samuel skulle klara sig helt själv,
så i princip skulle jag kunna ha ett kvälls/nattjobb o bara ringa till Samuel för
att kolla att han kommer i väg t skolan....
Det är så långt från våran verklighet som det bara kan vara.
Nu är avslaget överklagat till förvaltningsrätten, så får vi se vad som händer.
Men jag är bara så sååå trött när det inte kan gå smidigt, när det finns ett klart
behov av PA.

Det om det... hoppas jag kommer i gång med bloggandet nu.
För jag tycker ju det är så roligt.


En riktigt trevlig midsommar önskar jag alla om vi inte hörs innan


Dottern med katten Bella :)

5 kommentarer:

Nina sa...

Men åååhh :( Att det ska vara så svårt att få F-kassan att fatta vad det handlar om. Har du läst mitt dokument i NPF-gruppen på fb? Den om assistans.. Där står vad som är bra om man lyckas få dom att fatta. Vad som tillhör dom grundläggande behoven, dom man måste se till att dom kommer över 20 tim/v. Lycka till massa! Vi fick oxå avslag först, på kommunen med, men efter överklagan och ett möte med nämdemännen blev det 46 tim/v. och nu har vi 52.

Härligt att ha dottern på nära håll :)
Ha det så bra och trevlig midsommar!
Kram Nina!

Annika N sa...

Inte klokt att ni inte får den hjälp som behövs men går det inte att överklaga ? Men förstår det tar energi och ork från annat..
Vad kul att dottern ska flytta till er stad i egen lya.

Många kramar !!! Annika

annelie b sa...

hej okki, jag förstår nog inte hur jobbigt ni har de, men jag lyssnar gärna. hoppas ni får till de med allt. kul för er att ha dotter i stan. Vi får höras igen. ta hand om dej. kram annelie b

Okki sa...

Nina: Tack för ditt stöd, det är värt massor. Ska läsa igenom dokumentet en gång till, om det kan ge några nya uppslag. Annars så känns det tryggt att ha Ass-bolaget som sköter allt överklagande. För det ska överklagas till förvaltnings domstolen. Men semestertider nu, så allt drar ut ännu mer ut på tiden. Tisdags-Kram
Annika: Tack för mysiga kramar. Jo då, vi ska överklaga. Men jobbigt med allt detta kämpande hela tiden. Det drar så mycket energi som jag skulle vilja sätta på massa andra roligare saker. Kram tbx.
Annelie: Tack vännen, vi hörs när allt har lugnat ner sig. Kram

Make everyday a good day. sa...

Så härligt att du är tillbaka.
Kram Linda