BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 1 januari 2011

Årets första dag...

sonen har sin första och lite kortare kortishelg.
Lördag till måndag, i vanliga fall fredag morgon till
måndag eftermiddag.
Och vad gör jag då...
jo, jag går här hemma och plockar och städar,
det behövs verkligen. Nu pausar jag en stund för att se
på Mamma Mia på tv.
Stor älskare av Abba´s musik.
Våren 2009 när dottern och jag åkte till
Gran Canaria, så visade den filmen på flyget.
Och även om jag verkligen är flygrädd, så kunde jag slappna av
på flyget genom att sitta och lyssna på musiken i filmen och sitta
och läsa min bok.
Varför bara göra en sak i taget, liksom?

Nu ska jag återgå till tv soffan och sedan
fortsätter städandet.
I min iver har jag börjat plocka bort julen lite...
Lite tidigt men nu börjar jag tröttna på alla julsaker.

Riktigt  God Fortsättning på 2011


2 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Mamma Mia-filmen gillar jag.. Den är lättsam och så bra musik :-)

Hoppas du haft en fin dag trots städande.. Lite jul har försvunnit hemma med fast granen, stjärnor och ljusstakar får vara kvar till Tjugondedag Knut :-)

God fortsättning..

Kram Mia

Annika N sa...

Den är toppenbra Mamma Mia :-)Vi har slängt ut granen idag för den barrade så mycket..lite synd för det blir tomt.
Ha det gott !!! Kram Annika