BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 4 februari 2011

Våraktigt väder

Det var inte meningen att skrämma slag på min nära och
kära, med förra inlägget.
Var bara tvungen att få ur mig av min frustation...
Nu håller jag tummarna för att jag tog i en alldeles för hög växel.
Mer om det när jag vet mer.



Tog denna bild häromdagen när jag väntade på att sonen skulle komma
hem med taxin. Visst är det underbart att man nu kan se gräset?
Kändes verkligen våraktigt när solen sken och det värmde lite.
Även idag har solen värmt lite.

Under en längre tid har jag tillsammans med både skola och fritids/kortis,
planerat/pratat lite om hur vi kan hjälpa sonen med saker som han
behöver extra mycket hjälp med.
Närmast till hand har varit att lära honom/hjälpa honom att raka sig.
Han är trots allt redan 19 år och det var så att säga verkligen på tiden.
Och eftersom han går på världens bästa skola, enligt mig.
så har diskussionen varit att kunna hjälpa sonen på bästa sätt.
Vi kom på att det mest naturliga är ju vid hans badhus besök.
Att den manliga personalen inkluderar detta då...

Och nu hade inte jag riktigt koll på hur långt de hade kommit i den processen...
men i alla fall så skicka jag med sonens nya rakapparat i dag när de hade
badhus besök.
En nyrakad och fin son kom hem idag...
Måste säga att jag är jätte stolt över att sonen fixade detta idag,
och givetvis över den proffsiga personalen sonen har!!!

På tal om proffsig personal...
hoppas ni såg Skavlan i dag...
Där interjuvades Pär Johansson, grundaren av
Glada Hudik-teatern.
Har hört många interjuver med honom, men får med mig nåt nytt
nyttigt varje gång.
Gå in på SVT play om ni inte såg den.

Glad och trevlig fortsättning på helgen önskar jag alla som
tittar in här



2 kommentarer:

Unknown sa...

Härlig vårbild!
Kram din snygga, nyrakade son.
Ha en skön lördag tillsammans.
Kram

Annika N sa...

Härligt att snart är våren här :-)
Vad fin sonen blev efter rakningen, bra att de vill lära honom det på skolan.

Ha det så bra !!! Kram Annika