BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 19 oktober 2009

Tankar om Rosa bandet-månaden


Behöver inte mer än gå ut genom dörren, för att påminnas om att
oktober är rosa bandet månaden.

Vet att många mår dåligt av denna påminnelse hela tiden.
Det blir för mycke av det goda emellanåt. Det kan även jag tycka.

Men samtidigt så, ifall det inte hade forskats så mycke i bröstcancer...
Vad hade vi haft för behandlingar då. Det vågar inte jag ens tänka på.
Med den spridning som bl a jag har/hade så hade det nog varit tack och adjö för länge sen. *hemska tanke*
Att det mest forskas med insamlade pengar, det är ju skam.
Så för att nån gång komma på cancerns gåta, så får vi "rosa-tjejer" och alla andra cancer patienter, stå ut med att bli påminda om vårt hjärnspöke.

Lite läskigt känns det att komma i gång med mitt bloggande, men nu var jag igång i alla fall.


"glöm inte att klämma"

7 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis till din nya blogg! Det är KUL att blogga! Skriv på så läser jag! Kram Anna/cliffen

Anonym sa...

Vad kul! Det är roligt men tyvärr ganska tidskrävande med 2 små barn. Kram Marie

Okki sa...

Va roligt att ni redan ville kommentera.

Marie: Jag har ju bara ett barn hemma nu för tiden. Och han börjar bli ganska självgående nu.
Hoppas ni får en trevlig fika i kväll.
Kram Okki

Ingela sa...

Då får vi se om det går att kommentera idag...

Jag följer gärna din blogg!
Kram Ingela/Busan

Vickeli sa...

En till som vill läsa!

Irene sa...

Hallå Vännen! Jag kommer att följa din blogg o alla som kommer läsa kommer att bli berörda!!Jag finns alltid för dig Kramar!!Irene

Anonym sa...

Jag lägger ut länken till dig vännen.. så du vet detta...

Kram Pys