BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 30 oktober 2009

Äntligen fredag!



Också var det fredag igen... skönt för oss som är lediga.
Detta höstlov bara flög i väg. Men så är det väl när man har det bra, då går tiden fort. Samuel och jag har haft en-bara-vara-och-umgås-vecka. Njutit båda två har vi gjort.

I dag har jag gjort lite nytta oxå.
Har varit vid mammas grav och tänt ljus och gjort fint inför Allhelgona helgen. Köpte ett hjärta gjort av granris och la vid graven oxå. Blev så fint.
Träffade även en av mina föräldrars bekanta som har en grav alldeles i närheten.
Det kändes trevligt att kunna stå där och prata lite lågmält om saknad och om livet.
När jag tänker på vårt samtal så blir jag så varm i hjärtat. Tänkte inte så mycke på det då. Men hon har oxå förståt det som jag tänker mycke på.
-Vad är viktigt i livet?
-Vad prioriterar jag just nu
-osv osv

Leva här och nu, och njuta av våra nära och kära.
Jaha ja, det var väl klart att jag fick in lite djupsinnighet i detta inlägg oxå.
Skulle bara vara lite "trevligt att det är fredag och hoppas alla får en trevlig helg" inlägg. Men men, det är ju så att olika värderingar och prioriteringar ligger mig varmt om hjärtat.
Vem vet, kanske ska bli livstils couch (stavas det verkligen så?) i mitt nya liv?

I alla fall så ska jag njuta av denna helg, ev kanske jag hinner ta en fika med kära "Stockholm-syster", när hon åker hem från att varit och hälsat på kära far *hoppas*

Njut av ledigheten, ni som är lediga.
Förresten så finns det inget som heter dammtussar, NEE NEE
Det är ÄNGLATOFFLOR

1 kommentarer:

Anna sa...

Livsstilscoach låter som ett intressant jobb! Jag håller med dej i dina värderingar, man måste leva i nuet och vara rädd om sina nära. Ha en skön helg!
Kram Anna