BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 24 juli 2012

Uppdatering?! Vad är det???

Det fick bra, de här med uppdatering...
Eller inte.

Det är nog så att jag inte har särskilt mycket att berätta.
Men tänkte nog att det kan bli ett inlägg då o då, när lusten infinner sig.

Nå ja, tänkte "prata" lite om böcker när jag ändå gör
ett inlägg.
Vad är ni för bokläsare?
Läser ni böcker hela tiden?
Eller är periodare?
En bok i taget?
Eller har ni flera som ni varvar efter dags formen?

Älskar verkligen böcker, och det böcker förmedlar.
Gillar mest att läsa sånt som får mig att må bra eller tänka till.
Själv biografer står högt på min lista oxå.
Men feelgood böcker är absolut bäst.
Marian Keyes är en favorit författare *riktigt bra*
dessutom är flesta av hennes böcker tjocka :)

Men sen är jag ganska mycket av en periodare.
I bland läser jag nästan hela tiden, och har jag börjat på en bok
så har jag svårt att lägga i från mig den.
Men i bland läser jag flera böcker samtidigt.
Det låter lite konstigt...
Men i bland känner jag att dagsformen är sån att jag vill
läsa nåt mera allvarsamt o nästa kväll behöver jag få mig en kick
av feelgood.
Just nu har jag bara en bok som jag läser, men vilken underbar sådan.
Började i går att läsa denna pärla

Fick verkligen brestämma mig för att inte läsa
ut hela boken i natt. Den var så bra skriven o sååå
rolig. Låg o skrattade för mig själv i sängen...
Tur jag var ensam hemma. S sov förra natten på kortis.
Vet att jag kommer njuta av varenda stavelse jag läser.
Det blir riktiga guld stunder.
I bland behövs det inte mycket för att man ska uppskatta livet till fullo.

En annan bok som jag läste nyligen är:
Änglarnas svar av Stefan Einhorn
Bilder på böckerna kommer från
bokus.com

Den boken var inte så lättsam men väldigt välskriven
och bra. Satt uppe en hel natt för att jag inte
kunde sluta läsa. Absolut läsvärd.
Har inte läst nåt från Stefan Einhorn innan, men kommer
absolut att läsa mer av honom.
Det är så härligt att upptäcka nya författare som skriver bra.




1 kommentarer:

Nina sa...

Jamen här händer det saker när man sjukar sig ;)

Jag är ingen bokmal, precis. Men om jag börjar med en bra bok så läser jag ut den ganska fort. Fast det är svårt att hitta den tiden. Jag har en bok som legat och väntat i flera år, och som jag börjat på flera gånger, men inte hunnit fortsätta förrän det är dags att börja om igen...

Men när jag blir pensionär, då ska jag läsa böcker å käka praliner dagarna i ända ;)

Kram finaste du!
Nina